Årsmöte 2018

2018-02-06 22:57
På Tvååkers IF:s årsmöte på tisdagskvällen den 6 februari utdelades pris till Tvååkers Idrottsstiftelses stipendiat och utsågs årets Tiffare, förutom de sedvanliga förhandlingarna. En riktig trotjänare i styrelsen avtackades också.
  • Uppdaterad: 2018-02-11 18:13

Jörgen Hansson inledde årsmötet med att tacka för förtroendet för att fått leda klubben som ordförande under 2017. En resa som varit rolig, gett mycket nya kunskaper och insikter, men också varit krävande. Ett fantastiskt år. Mattias Johansson, som är sekreterare, berättade om klubbens satsning på damerna. En ambition från klubben är att ge damerna mer likvärdiga förutsättningar och att damsektionen nu fått påfyllning av ledamöter.
Årsredovisningen visade på att det ekonomiska underskottet 2016, nu vänts till ett litet överskott och erfarenheterna från förra gången då herrlaget var i division 1 gjort det lättare att göra budget för året.

Jörgen Hansson blev omvald till ordförande för 2018. Till styrelsen omvaldes på två år, Mikael Ekwall och Jens Lund. Då Yngve Bengtsson avböjt återval, valdes Anna Berntsson på två år. Jenny Torstensson valdes som fyllnadsval på ett år efter Ulrika Johansson. Till suppleanter utsågs Niklas Svenmyr och Jakob Dranvik. Kvarstående i styrelsen är Mattias Johansson och Gert Inge Svensson. Till adjungerad ledamot i styrelsen utsågs Sven-Anders Svensson. Revisorerna Kjell-Arne Fogde Andersson och Hans-Olof Börjesson omvaldes.

Jörgen Hansson tackade Sven-Erik Ingvarsson

för väl genomförda förhandlingar. Innan klubban slogs för avslutning riktade Jörgen ett stort tack tillYngve Bengtsson som nu lämnar styrelsen efter 30 år. Tvååkers IF har mycket att tacka Yngve för. Klubben hade inte varit där man är idag, både sportsligt och ekonomiskt, utan den gedigna insats som Yngve stått för under åren. En blomma och en applåd kommer att följas av ytterligare tack senare

Skribent: Sven-Anders Svensson

facebook2