Tvååkers IF

LGM på bortaplan i Glommen 23 april!
2022-04-23 21:38

Jag tror att vi alla är eniga om att vi gärna hade fått minst 3-4 träningar på gräs innan årets debut på naturgräs. Nu blev det endast en och det märktes och kändes.

Glommens IP var arenan för dagen och våra första 15-20 min var inget som vi kommer att ta med oss. Vi visar styrka dock genom att vi krigar oss igenom första halvlek i en lättare motvind.

Ställning 0-0 i paus.

LGM som för dagen skapar fler chanser än oss och är ett strå vassare gör både 1-0 och 2-0. Vi jobbar in oss i matchen, och precis som i förra matchen är vår andra halvlek bättre än den första. Plus till tjejernas enorma ”pannbensinställning”.

Efter en hörna Av Isabelle H gör Frida J 2-1! Härligt!! Efter det har vi en fin period men LGM gör ytterligare 1 mål och vinner rättvist med 3-1. Det syntes att LGM varit på gräs i några veckor MEN vi störde dem. Vi ska nu jobba ihop våra lagdelar så att vi krigar mer tillsammans.

Vår kapten Johanna P sliter och försöker hålla ihop vårt lag o styra försvarsspelet och gör det på ett härligt sätt. Johanna är en underbar laglirare som aldrig gör en en dålig match!

Sedan ett extra beröm till Matilda C idag som kom in och lirade och kämpade i nästan 60 min och då nyss hemkommen från en Mexicoresa. Heja!

Vår målvakt för dagen, Amanda S, förtjänar en ros oxå!!

MEN alla kämpade på bra, laget före jaget gäller ALLTID!

Vi rullar bollen vidare till kommande matcher.

// Marie Westman

Våra sponsorer